CE

Sök
Stäng denna sökruta.
CEöversättningsbyråDe bästa SEO-tilläggen för flerspråkiga WordPress-webbplatser

De bästa SEO-tilläggen för flerspråkiga WordPress-webbplatser

Att översätta en webbplats medför många utmaningar. Du måste inte bara översätta innehållet på alla dina sidor, du måste också se till att användarna kan hitta versionerna på deras föredragna språk. För att åstadkomma detta måste du lägga lite tid på flerspråkig sökmotoroptimering (SEO).

Lyckligtvis erbjuder WordPress flera flerspråkiga SEO-tillägg.

Vilka är utmaningarna med flerspråkig SEO?

Det finns många faktorer som tenderar att förbises vid webbplatsöversättning. Många fokuserar bara på att översätta innehåll och glömmer att det finns många andra viktiga SEO-element. Det inkluderar webbplatsmetadata, till exempel:

  • Sidtitlar
  • Metabeskrivningar
  • Taggar
  • Bild alt-text

I teorin kan du översätta en webbplats och förbise alla dessa element. När besökare kommer till din webbplats kommer de fortfarande att ha en bra upplevelse oavsett vilket språk de använder.

Problemet är att om du förbiser SEO när du översätter din webbplats kommer du sannolikt att gå miste om en hel del flerspråkig trafik. Om du inte översätter metadata kommer det att påverka din flerspråkiga innehållsrankning, vilket gör att användare kanske bara kan hitta din webbplats i sökmotorer genom att använda frågor på standardspråket.

Så om du lägger till flera språk på din webbplats vill du optimera allt det innehållet, så att varje version av din webbplats kan hittas och indexeras korrekt av sökmotorer. På så sätt kan du öka den totala trafiken markant.

Det är också värt att notera att det kan vara lättare att rankas för sökordandra språk, beroende på hur mycket konkurrens det finns. Motsatsen kan också vara sann, men på det hela taget bör flerspråkig SEO vara övervägande positivt för din webbplats.

De fyra bästa WordPress SEO-tilläggen för flerspråkiga webbplatser

Det finns många WordPress SEO-tillägg för dig att välja mellan. Men av alla de alternativ du har till ditt förfogande är dessa fyra våra bästa förslag.

1. Yoast SEO

Yoast SEO är det mest populära alternativet på marknaden. Detta tillägg har över fem miljoner aktiva installationer, och på grund av dess popularitet integreras det bra med många verktyg från tredjeparter.

En av anledningarna till att Yoast SEO är så populärt är dess användarvänlighet. Du kan aktivera tillägget och använda dess standardinställningar för kanoniska webbadresser och XML-webbplatskartor och sedan fokusera på att optimera varje sidas metadata.

Yoast SEO ger dig en mängd snabba tips som du kan implementera för att optimera varje sida för sökmotorer genom att analysera dess innehåll. Dessutom gör det här verktyget att du kan förhandsgranska hur innehållet kommer att se ut om du delar det på sociala medier, inklusive alternativ för Facebook och Twitter.

Några av Yoast SEO:s mer avancerade funktioner är begränsade till premiumversionen, till exempel automatiska omdirigeringar och förhandsgranskningar på sociala medier. Men gratisversionen av Yoast SEO är fortfarande ett av de mest användarvänliga alternativen för WordPress SEO.

2. Rank Math

Rank Math är ett WordPress SEO-tillägg med en väldigt stor mängd funktioner. Med Rank Math kan du ta itu med de vanligaste SEO-uppgifterna, till exempel sökordsoptimering, lägga till metabeskrivningar i inlägg, kontrollera om ditt innehåll är sökmotorvänligt och mer.

Men Rank Math utmärker sig verkligen när det gäller ”sekundära” funktioner. Till exempel gör tillägget det möjligt för dig att lägga till schemanmärkning på dina sidor, vilket vanligtvis kräver ett extra tillägg. Du kan också använda den här lösningen för att integrera din webbplats med Google Search Console och granska sökordsrankningar direkt från din instrumentpanel.

Med Rank Math får du också interna länkförslag för ditt innehåll. Dessutom kan tillägget övervaka din webbplats för 404-fel och göra det möjligt för dig att konfigurera vilka användarroller som får tillgång till SEO-inställningar.

Trots dess många inställningar är det relativt enkelt att konfigurera Rank Math på grund av dess detaljerade installationsguide. Tillägget kan också skryta med att vara relativt lätt, och det använder ett modulsystem som gör att du kan välja vilka komponenter du vill aktivera.

Det är viktigt att notera att många av Rank Maths mest attraktiva funktioner är begränsade till premiumversionen. Med det grundläggande Rank Math-tillägget får du en liknande upplevelse som Yoast SEO.

3. All In One SEO

All In One SEO rankas bara lägre än Yoast SEO när det gäller popularitet. Precis som Rank Math erbjuder tillägget en lättanvänd guide som gör att du kan konfigurera din webbplats primära SEO-inställningar på bara några minuter.

Den användarvänligheten gäller också för varje sidas optimeringsalternativ. All In One SEO ger dig en värdering (ungefär som andra liknande tillägg) som återspeglar hur väl optimerad varje sida är ur ett SEO-perspektiv.

Till skillnad från andra tillägg ger All In One SEO också din webbplats ett övergripande betyg. Den värderingen återspeglar en sammanställning av alla dina sidor och innehåller förslag på hur man förbättrar webbplatsens prestanda och säkerhet. Båda är viktiga element för bättre SEO, vilket gör detta tillägg till ett av de mest heltäckande alternativen på den här listan.

Bland annat gör All In One SEO det möjligt för dig att lägga till schemanmärkning på dina sidor. Det kan också automatiskt generera sidtitlar, optimera dina metadata för sociala medier och mer.

Precis som med Rank Math erbjuder detta tillägg en mängd avancerade funktioner som är begränsade till premiumversionen. Men gratisversionen är ett enastående alternativ om du letar efter ett användarvänligt verktyg.

4. SEOPress

SEOPress är ett omfattande WordPress SEO-tillägg som delar en hel del funktionalitet med de andra alternativen vi hittills har nämnt. Med SEOPress kan du ange titlar och metabeskrivningar för dina inlägg och sidor, samt ändra hur ditt innehåll visas på sociala medier.

Dessutom ger SEOPress dig förslag på hur du optimerar dina sidors innehåll för sökmotorer. Om du inte är säker på vilka sökord som ska användas för dina inlägg kan SEOPress analysera ditt innehåll och förse dig med alternativ.

Det är dock i funktionaliteten för webbplatskartor som SEOPress verkligen utmärker sig. SEOPress gör att du kan skapa anpassade XML- och HTML-webbplatskartor, samt bildkartor. Om du använder premiumversionen får du också tillgång till XML-webbplatskartor för produkter, eftersom tillägget är kompatibelt med WooCommerce.

Sammanfattning

Att översätta en WordPress-webbplats innebär mycket mer arbete än du kanske föreställt dig. Att använda en kompetent översättningsbyrå som CE kan förenkla en hel del av den processen och se till att ditt översatta innehåll rankas bra.

Vi ser ser till att du inte missar att översätta kritiska element, såsom SEO-metadata. Vi lägger också automatiskt till lämpliga hreflang-taggar och skapar en flerspråkig webbplatskarta för allt ditt innehåll. Allt detta är avgörande för att öka flerspråkiga trafiken.

Har du några frågor om vilket WordPress SEO-tillägg som ska användas för din flerspråkiga webbplats? Kontakta oss gärna så diskuterar vi det!

Få mer information

SEO-tjänster är sökmotoroptimeringstjänster avsedda att förbättra rankningar och öka synligheten för din webbplats. Dessa förbättrade rankningar på sökresultat hjälper företag att driva kvalitetstrafik till sin webbplats. Det är en teknik som använder ett antal strategier för att göra det möjligt för webbplatser att rankas högre, vilket ökar synligheten vid relevanta sökningar på sökmotorer. SEO kan inte försummas i någon omfattande digital marknadsföringsplan. Huvudelementen i SEO inkluderar sökordsoptimering, kvalitetsinnehåll, off-page- och on-page-optimering och länkbyggnad. Slutmålet med SEO är att leverera en ökning av försäljningen genom en ökning av relevant konsumenttrafik på din webbplats.
Ingen kan uttryckligen garantera sökmotorrankningar genom SEO eftersom det är beroende av ett antal faktorer, inklusive sökmotorernas dynamiska natur. Google uppdaterar sina sökalgoritmer flera gånger per år och vi måste hålla jämna steg med vår förståelse av dessa uppdateringar. Vi är ständigt på tårna och ser till att vi använder de mest etiska bästa metoderna för att göra det möjligt för dig att på ett hållbart sätt ranka högre på sökresultat. Vårt tidigare arbete är ett bevis på att vi, trots att vi inte ger garantier, har levererat resultat för våra kunder.
Precis som det inte finns någon uttrycklig prestandagaranti, finns det ingen garanti för den tid det tar att uppnå önskad ranking genom SEO. Google använder över 200 rankningsfaktorer i sin algoritm och därför är det en utmaning att uppnå resultat, särskilt om din kategori innehåller konkurrenskraftiga söktermer. Men enligt vår erfarenhet, när vi arbetar med varumärken, har vi sett dem uppnå ranking för long tail-sökord inom 3 månader och för konkurrenskraftiga sökord – inom 6 månader.
Vårt team använder en blandning av tredjepartslösningar och proprietära verktyg för att säkerställa att vi är väl rustade för att hantera olika aspekter av SEO – vare sig det är sökordsforskning, konverteringsoptimering, länkbyggande eller konkurrentkartläggning.
Investeringen för en SEO-kampanj beror på våra arbetsuppskattningar som beräknas baserat på antalet och kvaliteten på sökord vi riktar in oss på, åldern på din webbplats och branschaktörernas konkurrenskraft. Eftersom kvalitets-SEO är en skräddarsydd insats och ingen ”one size fits all”-tjänst ber vi dig att kontakta vårt team för ett snabbt samtal för att få en lämplig offert.

Till skillnad från traditionella marknadsföringsmetoder har sökmotoroptimering (SEO) gång på gång visat sig vara ganska kostnadseffektiv. Att driva riktad trafik till en webbplats är svårt och en dedikerad SEO-strategi kan hjälpa till att hålla publiken kvar även på lång sikt. Dessutom kan SEO-insatser fortsätta att ge värde över tiden så länge som bästa praxis följs.

Det är dock viktigt att notera att det finns vissa förutsättningar för en strategis kostnadseffektivitet. SEO kan vara en tidskrävande process och kan kräva ekonomiska investeringar för att upprätthålla och förbättra rankingen. Dessutom kan konkurrensnivån för vissa sökord påverka kostnadseffektiviteten för en SEO-marknadsföringskampanj. Sammanfattningsvis kan sökmotoroptimering vara ett kostnadseffektivt alternativ för företag med långsiktigt fokus och resurser att investera i pågående optimeringsinsatser. 

SEO har kraften att få in ditt företag på den globala marknaden. Här är några av de mest anmärkningsvärda sätten SEO kan hjälpa till att uppnå dina affärsmål: SEO kan bidra till att synliggöra din webbplats genom att hjälpa dig att rankas högt på SERP. Ranking kan leda trafik, vilket potentiellt kan omvandlas till fler leads och försäljning. Varumärkestrovärdighet såväl som auktoritet kan etableras i branschen, vilket kan bidra till att bygga förtroende hos potentiella kunder och klienter. SEO kan också hjälpa till att förbättra användarupplevelsen av din webbplats, vilket gör det lättare för användare att navigera och hitta den information de behöver. Det är dock viktigt att notera att det finns vissa förutsättningar för en strategis kostnadseffektivitet. SEO kan vara en tidskrävande process och kan kräva ekonomiska investeringar för att upprätthålla och förbättra rankingen. Dessutom kan konkurrensnivån för vissa sökord påverka kostnadseffektiviteten för en SEO-marknadsföringskampanj. Sammanfattningsvis kan sökmotoroptimering vara ett kostnadseffektivt alternativ för företag med långsiktigt fokus och resurser att investera i pågående optimeringsinsatser.
error: Innehållet är skyddat

CE

Sök